Har du noen spørsmål?

Betaling og Tilbakebetaling

  • Hvordan ser jeg hvilken betalingsmåte jeg har valgt?
    - Hvis du logger deg på kontoen din i Qliros app eller på nettstedet deres, finner du all informasjon om bestillingen din.
  • Jeg har valgt feil betalingsmåte. Kan jeg endre den?
    - Du kan dessverre ikke oppdatere betalingsmåte for en bestilling som er gjennomført. Hvis du har spørsmål om betalingen, kan du kontakte vår betalingsleverandør Qliro.
  • Det er ikke trukket penger fra kontoen min ennå. Har bestillingen min gått gjennom?
    - Hvis det ikke har blitt trukket eller reservert penger på kontoen din, kan det hende at bestillingen ikke har gått gjennom. Det kan også hende at du har valgt å betale med delbetaling eller faktura. Kontakt kundeservice her, så hjelper vi deg. 
  • Hvordan kan jeg betale?
    - Du kan betale med: Kort (VISA, Mastercard og American Express), Trustly, faktura og delbetaling samt gavekort fra CAIA Cosmetics. 

  • Hvor lang tid tar det før jeg får tilbake pengene mine?
    - Du får pengene dine så fort som mulig, men maksimalt innen 30 dager. Fra vi har lagt inn informasjon om refusjon, tar kortbetalingen cirka 2–5 virkedager. Trustly kommer senest dagen etter, faktura korrigeres umiddelbart, og delbetalingen er oppdatert når du får fakturaen. 
  • Jeg har ikke fått tilbakebetalingen min. Hva gjør jeg?
    - Det kan ta opptil 30 dager å behandle tilbakebetalinger. Hvis det har tatt lengre tid, kan du kontakte kundeservice her, så hjelper vi deg. 
  • Hvordan betaler jeg med gavekort?
    - Du skriver inn gavekortnummeret ditt i kassen. Det er et felt i kassen der du skriver inn koden. 

  • Hvor er fakturaen min?
    - Fakturaen får du på e-post når pakken er sendt fra lageret. Hvis du ikke har fått den, kan du også logge deg på kontoen din hos Qliro eller kontakte kundeservice her.
  • Hvorfor fungerer ikke kortet mitt?
    - Det kan være flere grunner til det, men det første du bør gjøre, er å logge deg på nettbanken og se om kortet er sperret for nettbestillinger. 
  • Betalingen gikk gjennom, men jeg fikk ikke ordrebekreftelse. Hva gjør jeg?
    - Se om den har havnet i søppelposten. Hvis den ikke har det, kan du kontakte oss her, så hjelper vi deg.

Levering

  • Hvor lang levertingstid er det på bestillingen min?
    - Leveringstiden vår er 2–7 virkedager i Norden. Cirka 10 virkedager utenfor Norden.
  • Kan jeg velge ekspresslevering?
    - Vi tilbyr ikke ekspresslevering ennå. 
  • Bestillingen min har ikke blitt levert?
    - Når pakken din sendes fra lageret vårt, får du en e-post med en sporingslenke som du kan klikke på for å følge forsendelsen. Hvis du ikke ser pakken via sporingslenken, kan du kontakte oss her.
  • Kan jeg spore pakken min?
    - Ja. Når pakken blir sendt fra lageret vårt, får du en e-post med en sporingslenke som du kan bruke til å følge pakken. 
  • Hvordan vet jeg at pakken min har blitt sendt fra lageret?
    - Når pakken din sendes fra lageret, får du en e-post med informasjon om at den er på vei til deg. I e-posten finner du også en sporingslenke som du kan bruke til å følge pakken. 
  • Hvilke fraktalternativer kan jeg velge mellom?
    - I Norge kan du velge Bring eller Instabox. 

  • Pakken min har blitt skadet under transport. Hva gjør jeg?
    - Kontakt gjerne kundeservice her, og legg ved et bilde som viser hvordan pakken har blitt skadet, så hjelper vi deg. 
  • Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken min?
    - Hvis du ikke henter pakken, sendes den automatisk tilbake til oss etter syv dager. Da tar vi et gebyr på 250 SEK/NOK/DKK/25 EURO/25 USD for uavhentet pakke. Se kjøpsvilkårene våre her.
  • Må jeg betale toll på pakken?
    - Nei. Den leveres tollfritt til alle land vi leverer til.
  • Jeg har fått bestillingen min, men det mangler et produkt.
    - Kontakt kundeservice her, så hjelper vi deg. 
  • Må jeg betale frakt på bestillingen min?
    - Vi har fri frakt over et visst beløp. Hvis du bestiller for mindre enn dette, eller hvis du ønsker en annen fraktmetode enn den som er fraktfri, kommer frakten i tillegg.

  • Jeg har slettet SMS-en med koden for å hente ut pakken min
    - Du kan dra til utleveringsstedet og oppgi de fire siste tallene i sporingslenken (som du har fått på e-post). Hvis du blir spurt om det, må du også vise frem ID. Du kan også kontakte kundeservice her.
  • Hvilke land leverer CAIA Cosmetics til?
    - Europa: Belgia, Bosnia-Hercegovina, Danmark, England, Estland, Finland, Frankrike, Hellas, Irland, Island, Italia, Kroatia, Kypros, Latvia, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania, Sverige, Tyskland,Ungarn, Østerrike og Åland.

    – Australia, Canada og USA. 
  • Hva er grensen for å få gratis frakt?
    - I Norge: 500 NOK.

  • Det står at bestillingen min er levert, men jeg har ikke mottatt den
    - Prøv å oppdatere lenken. Av og til blir lenken oppdatert noen dager før pakken leveres. Hvis du ikke har fått pakken etter et par dager, kan du kontakte oss her, så hjelper vi deg. 

Min bestilling

  • Jeg har ikke fått ordrebekreftelse
    - Se om den har havnet i søppelposten. Ved lanseringer og når det er mange som besøker nettstedet, kan det ta litt tid før du får ordrebekreftelsen. Hvis du ikke har fått ordrebekreftelsen dagen etter et kjøp, kan du kontakte oss her, så sender vi den til deg. 
  • Jeg vil legge et produkt til bestillingen min. Hvordan gjør jeg det?
    - Vi kan ikke legge et produkt til en bestilling. Men du kan legge inn en ny bestilling. 
  • Kan jeg kansellere bestillingen min??
    - Send oss en e-post her, så finner vi ut om det er mulig. Vi kan dessverre ikke garantere det. 
  • Kan jeg bytte adresse eller annen informasjon for bestillingen min?
    - Send oss en e-post her, så finner vi ut om det er mulig. Hvis bestillingen allerede er behandlet, er det dessverre ikke mulig.
  • Jeg har fått feil produkt, eller det mangler et produkt i bestillingen min. Hva gjør jeg?
    - Vi beklager at du har fått feil produkt eller at det mangler et produkt. Send en e-post til kundeservice her, så hjelper vi deg.
  • Jeg har fått et produkt som det er noe galt med. Hva gjør jeg?
    - Det beklager vi. Send gjerne en e-post til kundeservice her med en beskrivelse av hva som er galt – og legg gjerne ved et bilde eller en video som viser hva som er galt med produktet – så hjelper vi deg videre. 
  • Jeg har ikke mottatt bestillingen min.
    - Vi har leveringstid på 2–7 virkedager. Hvis du ikke har fått bestillingen din etter denne perioden, kan du kontakte oss her, så hjelper vi deg. 
  • Jeg vil endre betalingsmåte.
    - Du kan dessverre ikke endre betalingsmåte etter at du har bestilt. Hvis du har spørsmål om betalingen, kan du kontakte vår betalingsleverandør Qliro.
  • Jeg vil returnere bestillingen min.
    - Du kan naturligvis returnere bestillingen din. Du finner all informasjon om hvordan du gjør det her. 
  • Bestillingen min er ikke levert ennå. Hva gjør jeg med fakturaen?
    - Du kan alltid utsette fakturaen via Qliro. Du kan også kontakte oss, så hjelper vi deg med det. 

Min side og innlogging

  • Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan logger jeg meg inn?
    - Du kan klikke på «Glemt passord?», så sender vi deg en lenke for å tilbakestille passordet. 
  • Hva finner jeg på mine sider?
    – Du kan se alle bestillingene dine.
    – Du kan se hvilke produkter du overvåker.
    – Du kan skrive anmeldelser av produkter du har kjøpt.
    – Du kan finne gavekort du har kjøpt. 
  • Hvordan skriver jeg en anmeldelse?
    - En stund etter at du har mottatt produktet ditt, sender vi deg en e-post, slik at du kan anmelde det. Du kan også logge deg på Mine sider og skrive en anmeldelse der. Vi sender ut en automatisk e-post til adressen du har oppgitt i ordrebekreftelsen, der vi ber om produktanmeldelse og eventuelt en anmeldelse av hvordan du opplever nettstedet. Hvis du har kontaktet kundeservice, kan det komme en forespørsel om tilbakemelding på det.
  • Jeg vil endre anmeldelsen min. Hvordan gjør jeg det?
    - Da må du sende en e-post til kundeservice her, så hjelper de deg. 
  • Jeg vil slette kontoen min. Hvordan gjør jeg det?
    - Send en e-post til kundeservice her, så sletter vi profilen din. 
  • Hvordan ser jeg tidligere bestillinger?
    - På Mine sider finner du alle bestillingene som er bestilt med samme e-postadresse som er knyttet til kontoen din. 

>Gavekort

  • Kan jeg kjøpe fysiske gavekort?
    - Vi selger bare elektroniske gavekort. Det betyr at du får gavekortet umiddelbart etter kjøp til den e-postadressen du har angitt i kassen. 
  • Hvordan fungerer det med elektroniske gavekort?
    - Du får gavekortet på e-post umiddelbart etter at du har kjøpt det. Gavekortet er gyldig i tolv måneder. 
  • Jeg har ikke fått gavekortet på e-post. Hva gjør jeg?
    - Først bør du undersøke om det har havnet i søppelposten. Hvis du ikke finner det der, kan du kontakte oss her, så hjelper vi deg. 
  • Hvor raskt får jeg gavekortet etter kjøp?
    - Du får gavekortet noen minutter etter at du har kjøpt det. 
  • Hvor lenge er gavekortet gyldig?
    - Gavekortet er gyldig i tolv måneder. 
  • Hvordan blir gavekortet levert?
    - Gavekortet sendes til den e-postadressen du oppga i kassen. 
  • Kan jeg bruke flere gavekort når jeg bestiller?
    - Det kan du. Skriv inn alle kodene, skilt med komma, i kassen. 
  • Kan jeg bruke gavekortet til flere bestillinger?
    - Hvis du ikke bruker hele beløpet til det første kjøpet, kan du bruke resten innen tolv måneder den neste gangen du bestiller. 
Produkter
  • Kan jeg kjøpe CAIA-produkter andre steder enn på nettstedet?
    - Produktene våre selges bare på nettstedet vårt. Hvis du lurer på noe, kan du sende en e-post til oss her. 
  • Hvordan får jeg informasjon når et utsolgt produkt kommer på lager igjen?
    - Klikk på «Overvåk dette produktet» og skriv inn e-postadressen din. Da får du en e-post når produktet er på lager igjen.  
  • Er produktene veganske?
    - Mange av produktene våre er veganske. Du finner en komplett oversikt over ingredienser på hver produktside.
  • Inneholder produktene deres gluten?
    - Noen av produktene våre inneholder Capryryl Dimethicone Ethoxy Glucoside, som lages av vete og mais. Det er bare gluten som inntas gjennom munnen, som kan være skadelig hvis du har cøliaki. Så du kan fortsatt bruke sminke og hudpleieprodukter selv om det er gluten i dem. Når det gjelder leppestift, som havner i munnen, er det som med mat – man får i seg gluten hvis det er gluten i produktet. 
  • Er produktene deres cruelty free?
    - CAIA Cosmetics er en stor motstander av dyreforsøk, og produktene våre selges ikke noe sted som krever at de testes på dyr. 
  • Har dere tips til produkter som passer sammen?
    - Absolutt. På mange av produktsidene våre skriver vi om produktene som passer sammen. Du kan også følge oss på Instagram og sjekke «Høydepunkter» for å få mer inspirasjon og informasjon om produkter som passer sammen. Hvis du ikke finner det du leter etter, kan du kontakte oss her.
  • Kan jeg kjøpe duftprøver av parfymene?
    - Vi tilbyr dessverre ikke duftprøver. På nettstedet kan du lese en beskrivelse av parfymen med topp- hjerte- og bunnoter samt anmeldelser fra andre, slik at du får en god oppfatning av parfymen. 
  • Jeg skal kjøpe foundation og concealer, men hvordan vet jeg hvilken undertone jeg har?
    - Gå til valgfri foundation, concealer eller bb-stick, og bruk verktøyet for å finne den nyansen som passer best for deg.
  • Hvordan vasker jeg sminkekostene mine?
    - Vask gjerne kostene en gang i uken, slik at du opprettholder den gode kvaliteten. Da varer de også lenger, og du får et bedre resultat når du legger makeup. Bruk Expert Brush Cleaner, jobb med lunkent vann og en dråpe oppvaskmiddel, og vask kosten med sirkelbevegelser. Skyll kosten godt og legg den til tørk på et rent håndkle, gjerne vinklet litt nedover, slik at den tørker helt. 
  • Hvordan ser jeg ingrediensene i et produkt?

    - Du finner en komplett oversikt under «Ingredienser» på den respektive produktsiden.

  • Hvordan lager dere MICA?
    - MICAen vi bruker, er naturlig, og den produseres på en etisk måte. Vår leverandør er medlem av RMI (Responsible Mineral Initiative) og rapporterer kontinuerlig til dem. Hvert år i juni gjennomføres en innsamling av hele deres Supply Chain for å sikre at mange parametere holder et godt nivå. Det arbeides ikke bare med spørsmålet om barnearbeid, men også med blant annet miljøspørsmål. Ved å være med i RMI synes vi at de har stilt gode garantier for at deres leverandører av MICA holder god kvalitet – og naturligvis unngår barnearbeid. Du kan også google Responsible Mineral Initiative for å lese mer om hvordan de arbeider. 
  • Jeg får ikke farge fra min bronzer/blush/highlighter. Gjør jeg noe feil?
    - Vår bronzer, highlighter og blush har en prismeformel som ikke er høypigmentert. Det gjør at produktet vanligvis må bygges opp til ønsket resultat, noe man ikke alltid trenger med mer pigmenterte produkter.

    Når du påfører pudderprodukter, er det viktig at du bruker en tørr og ren kost. Hvis du har påført foundation, har fet hud eller har smurt deg med hudkrem som ikke har tørket helt ennå, kan det overføres til kosten og deretter ned i produktet. Derfor anbefaler vi at du tørker kosten før du dypper den i produktet, og du bør også bruke en kompakt kost for mer pigment. Du bør heller ikke oppbevare make up på baderommet. Der kan den lett bli fuktig, noe som også kan påvirke produktet.
  • Inneholder CAIAs produkter parabener eller PFAS-stoffer?

    - Produktene våre inneholder verken parabener eller PFAS-stoffer. Alle produktene våre er med i det svenske legemiddelverket samt europeiske CPNP.


  • Inneholder produktene deres talkum?
    - Talkum er ikke farlig i seg selv, men det har blitt funnet asbest i talkum. Det er noe produsentene våre garanterer at vi ikke har i produktene våre. Det er heller ikke tillatt med asbest i sminkeprodukter i EU. Vi bruker noen av verdens største og mest seriøse fabrikker, og derfor er vi trygge på at produktene ikke inneholder farlige restprodukter.
  • Jeg vet ikke hvilken nyanse jeg skal kjøpe av ett eller flere produkter. Kan dere hjelpe meg?
    - Gå til valgfri foundation, concealer eller bb-stick, og bruk verktøyet for å finne den nyansen som passer best for deg. Hvis du trenger hjelp med å finne riktig nyanse på andre produkter, kan du kontakte kundeservice.

PR og Samarbeid 

  • Hvor kan jeg kjøpe produkter fra CAIA Cosmetics?
    - Vi selger bare produktene våre fra vårt eget nettsted. 
  • Jeg har en forespørsel om samarbeid. Hvem skal jeg kontakte?
    - Du kan sende en e-post til collaboration@caiacosmetics.com
  • Kan man bli forhandler av produktene deres?
    - Så bra at du liker produktene våre og har lyst til å bli forhandler. Men vi selger bare produktene våre på vårt eget nettsted.
  • Hvilke kanaler finner jeg CAIA Cosmetics i?
    - Du finner oss her: YouTube, Instagram, Facebook, TikTok og Pinterest.

Retur og Reklamasjon 

  • Jeg vil returnere en vare. Hvordan gjør jeg det?
    - Du finner all informasjon om returer her.

  • Jeg har fått feil produkt. Hvordan reklamerer jeg?
    - Vi beklager at du har fått feil produkt. Kontakt kundeservice her, så hjelper vi deg videre. 
  • Pakken min har blitt skadet under transport. Hva gjør jeg?
    - Kontakt gjerne kundeservice her, og legg ved et bilde som viser hvordan pakken har blitt skadet, så hjelper vi deg. 
  • Jeg har sendt returen min. Når får jeg tilbake pengene mine?
    - Innen 30 dager etter at vi har mottatt returen. Da får du tilbake pengene til kontoen din, eller fakturaen blir kreditert. 
  • Kan jeg bytte produkter?
    - Du kan dessverre ikke bytte produkter. Hvis produktet er uåpnet, kan du returnere det som beskrevet på nettstedet, og deretter bestille ønsket produkt.
  • Hvordan reklamerer jeg? ?
    - Hvis du har fått et produkt som er ødelagt, kan du kontakte kundeservice her, så hjelper vi deg. 
  • Må jeg returnere en skadet vare?
    - Hvis du har fått en skadet eller defekt vare, må du kontakte oss her. Legg gjerne ved et bilde av produktet, slik at vi kan hjelpe deg. 

Andre spørsmål

  • Hvordan bruker CAIA Cosmetics informasjonskapsler?
    - Du finner all informasjon her. 

  • Hvordan behandler CAIA Cosmetics personopplysningene mine? ?
    - Du finner all informasjon her
Frågor gällande ingrediensen perfluorononyl dimethicone
  • Vad ska jag göra om jag har en CAIA Duo Eye Pencil eller CAIA Pencil Eyeliner som innehåller perfluorononyl dimethicone?
    - CAIA har inte fått direktiv av berörda myndigheter att återkalla någon av produkterna. Däremot hjälper vi självklart gärna till med full återbetalning för produkten, alternativt ersättningsprodukt. Du är välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper de till med antingen en full återbetalning för produkten eller en ersättningsprodukt.
  • Säljer ni fortfarande produkter med perfluorononyl dimethicone?
    - Nej, all produktion sker enligt EU:s kosmetikalagstiftning och inga produkter i vårt nuvarande sortiment innehåller perfluorononyl dimethicone.
  • Vilka av era produkter innehöll perfluorononyl dimethicone?
    - Inga produkter i vårt nuvarande sortiment innehåller perfluorononyl dimethicone. CAIA Duo Eye Pencil och en tidigare formula av CAIA Pencil Eyeliner innehöll perfluorononyl dimethicone.
  • Innehåller Holiday Glam Duo Eye Pencil i årets adventskalender perfluorononyl dimethicone (PFAS)?
    Nej, vi har omformulerat vår Holiday Glam Duo Eye Pencil för att säkerställa att den är helt fri från perfluorononyl dimethicone (PFAS). Vi vill också försäkra våra kunder om att inga produkter i vårt nuvarande sortiment innehåller detta ämne. Säkerhet och kvalitet är vår högsta prioritet, och vi arbetar ständigt för att erbjuda produkter som uppfyller de högsta standarderna.

CAIA Cosmetics

Mine sider

Glemt passord?

Du har ikke lagt noen varer i handlekurven. Fortsett å handle